IV EDYCJA WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU MATEMATYCZNEGO PROBLEMATA
Wszystkich chętnych uczniów klas ósmych szkół podstawowych Województw: Wielkopolskiego i Świętokrzyskiego serdecznie zapraszamy do udziału w IV edycji konkursu Problemata.
Jest to dwuetapowy, korespondencyjny konkurs matematyczny, w którego pierwszym etapie uczniowie w określonym w regulaminie czasie rozwiązują korespondencyjnie zestaw złożony z sześciu zadań. Zadania oceniane są w skali od 0 do 10 punktów, przy czym na ocenę wpływa głównie poprawność i pomysłowość rozwiązania. W drugim etapie konkursu uczestnicy zobowiązani są do zredagowania pracy na jeden z zaproponowanych tematów.
Praca zgłoszona do drugiego etapu konkursu powinna być samodzielnie przygotowanym przez ucznia oryginalnym opracowaniem problemu. Wymagane jest podanie pełnej informacji o źródłach, z których korzystał autor pracy. Listę tematów konkursowych ustala komisja konkursowa. Jury, oprócz merytorycznej wartości pracy, bierze również pod uwagę samodzielność, oryginalność i pomysłowość ujęcia tematu.
Organizatorami konkursu są: Zespół Szkół im. Jadwigi i Władysława Zamoyskich w Rokietnicy, Katedra Matematyki Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania w Poznaniu.
Komitet Konkursu Problemata:
Przewodnicząca :
Prof. UAM dr hab. Hanna Krauze-Sikorska , WSE UAM
Członkowie:
Prof. UAM dr hab. Michał Klichowski, WSE UAM
dr Monika Czajkowska, KM UJK
dr Michalina Kasprzak, WSE UAM
dr Kinga Kolczyńska-Przybycień, ZS im. J. i. W. Zamoyskich w Rokietnicy, WSKiZ
dr Agnieszka Kruszwicka, WSE UAM
dr Hubert Przybycień, KM UJK , WSKiZ
dr Tomasz Przybyła, WSE UAM
dr Joanna Sikorska, WSE UAM
mgr Paweł Dziuba, KM UJK
mgr Anna Klichowska, WSE UAM
mgr Anna Nowak, ZS im. J. i. W. Zamoyskich w Rokietnicy
Problemata – Oświadczenie 2023/2024.pdf
Regulamin IV edycji Konkursu Problema.pdf
Zadania I etapu konkursu Problemata edycja 2023/2024.pdf
Zadania II etapu konkursu Problemata edycja 2023/2024.pdf